ИНЦИДЕНТИ с безмоторни самолети
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
ИНЦИДЕНТИ с безмоторни самолети
Тук публикуваме анонимно или не, фактически данни за по-леки авиационни събития, при които няма сериозни повреди по техниката или последствия за екипажа (т.нар. предпоставки за летателни произшествия).
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Сблъскване с калинка на 1000м :)
Малко насекомо (калинка), повдигнато от термика на височина около 1000м се удря в приемника на въздушното налягане, който е пред кабината на двуместен планер. Чува се металически звук и се забелязва рязко намаляване на показанията на скоростомерите в двете кабини от около 90 на около 50км/ч. При последващо пикиране не се забелязва промяна в показанията на скоростта. По-опитният пилот каца с неработещи скоростомери нормално, без последствия за самолета и екипажа. На земята се установява, че твърдите крилца на калинката са запушили входа на алуминиевата тръбичка на приемника и са причинили "блокирането" на скоростомера 

-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Кацане непосредствено преди буря Щип/03.06.2018
Двуместен планер рее термично в радиус 2-3км около летището, докато буреносен кълбесто-дъждовен облак нахлува бързо от север. В курс около 300 градуса към хълма там, планерът навлиза в много силен възходящ поток и с напълно извадени спирачки изкачва с повече от 10м/с и скорост 150км/ч. За секунди се изкачва от 350 до 850м и се налага инструкторът да направи стръмна спирала, за да успее да снижи за кацане. Тогава планерът попада в доста силен низходящ поток и се налага да опре малко преди използваемата ПИК, без повреди и последствия за екипажа.
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Опасно нисък заход и плоско кацане след дълъг влек за пребазиране
01.07.2018: Откачване на 10км от летището за кацане, височина 1100м по налягане от лщето на излитане, което е било доста далече, при постоянен насрещен вятър 8-10м/с. Доста ниско тегло на сам пилот. Първоначално планиране с 90км/ч приборна скорост и последващо увеличаване. Видимо трудно долитане, но опасно решение за кацане на летището, а не в нива преди него. Принудително нисък, опасен, плосък заход за кацане, поради недолитане. Клонка от храст на хоризонталния стабилизатор?
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Забравени спомагателно колело, заглушка ПВД, колани
Регистриран е един случай на излитане с допълнително буксировъчно, опашно колело и няколко случая с несвалена запушалка на ПВД, а също и с незакопчани колани в задна кабина.
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Начало засилване влек без предварително натягане въжето
Регистрирани са два случая на начало засилване теглещ самолет, без предварително обтягане на въжето.
-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Счупване опашка на мотопланер на земята
След едно или две тежки кацания по различни причини и около 8 часа "нормални" полети след това, по време на наземно придвижване се откършва опашката на моторизиран планер, в най-тясното сечение




-
- Мнения: 191
- Регистриран: 18 окт 2017, 16:21
- Имена: Момчил Риладжиев
- Местоположение: София
Повредена опашка при извънлетищно кацане
Лято 2019. Регистрирано е едно извънлетищно кацане с едноместен планер, западно от Казанлък, без последствия за пилота. Повредена опашка, ремонтиран, летателно годен.